Miskolci Rally története
Popi 2005.07.23. 15:12
A második gyorson kigyulladtunk.
Sajnos a Miskolc rally számunkra csak 2 gyorsig tartott.
Történt ugyanis, hogy 210-es végsebességi tempónál szétrobbant a motorunk és nagy füst és lángcsóva közepette majdnem egy hidat elvittünk féktávon.
Az első gyorsra menet már feltűnt, hogy nagy sebességnél és nagy forsulat mellett némi füst jön a motor felől, de megszemlélve azt nem láttunk meghibásodási jeleket. Az első gyorson, Hernádvécse gyorson sikerül támennünk, és a motor is nagyon jól teljesitett. Most már igazán A-s autóban érezhettem magam.
A második gyors céljától kb másfél km-re befordultunk egy nhosszabb egyenesbe ahol könnyedén elértük a Mitsubishi maximális sebességét és már javában világitott a váltást jelző lámpa amikor megtörtént a baj. Hirtelen kék füst tört elő a gépháztető szellőzőin és némi olajköddel vegyesen elfedte előlünk az utat. A terhelést levéve a motorrol már láng váltotta ezt fel ami 50 cm-es is megvolt a menetszéltől felkorbácsolva. Ekkor Tomi fékezésbe kezdett, de a mellső kerekekre ráfolyt a motorolaj. ennek következtében a fékezés hatásásra keresztbe megindult az autó, ami legrosszabb volt, hogy még egy hid is volt időközben. Szerencsére a fék elhagyása után korrigálható lett a csúszás igy átjutottunk a hidon, majd utána biztonságosan megálltunk az út szélén.
Ekkor kiugrottunk és elsőként mentve az iratainkat miközben elő is kerestem az OK táblát amivel az utánunk következőknek jeleztem hogy nem történt semmi beavatkozásra okot ado probléma. Ezek közben már az oltás is folyt, mert a meggyulladt olajat még el is kellett oltanunk. Sikerült megfékezni a tüzet é s csak kisebb pörkölődés nyomai maradtak a motortérben és az oltás nyomai.
Késöbb derült ki a szétszerelés után, hogy előzetes tippünkkel ellentétben a turbó már csak a 2 dugattyú meghibásodása folytán ment szét amiből az olaj kifolyt és lángra lobbant az izzó alkatrészen.
Most készül az autó és várjuk a következő versenyt. Reméljük hamarosan újra láthattok minket is a pályákon.
|